
Dia de la Mare | วันแม่มีความสุข
Cada dia hauria de ser el Dia de la Mare. I així és, ja que si agafem un mapamundi i un calendari, descobrim que gairebé cada mes algun país commemora el paper d’aquestes persones i el seu amor incondicional.
Aquí ho celebrem el primer diumenge de maig, però no sempre ha estat així. Fins fa cinquanta anys, la data dedicada a les mares era el 8 de desembre, coincidint amb el dia de la Immaculada. Per tal de separar les celebracions, es va trobar en l’esplendor i la fertilitat de la primavera la simbologia més adequada per a aquesta festivitat.
Els tailandesos estimen la seva Reina Sirikit i, pels seus actes de caritat i les ajudes a aquells més necessitats, van passar a nomenar-la la Mare de la Nació. Així fou com, l’any 1976, el dia de la mare va passar de mitjans d’abril al 12 d’agost, per convertir en festivitat nacional el dia de l’aniversari de la Reina Sirikit.


Aquest dia, el país sencer s’omple de retrats de Sa Majestat i de focs artificials i s’ofereix almoina als monjos, representant d’aquesta manera la gran caritat de la Reina. Així mateix, cada família honra la seva mare, els mes petits s’agenollen davant seu i li entreguen flors.
Al Restaurant Thai Barcelona volem unir tots els punts cardinals i celebrar amb sabor Thai el Dia de la Mare. La primavera ha entrat a cada plat de la carta, les orquídies han començat a brotar pels racons del restaurant i nosaltres volem honrar totes les mares. Per això, fent eco de la tradició tailandesa, entregarem una orquídia a cada mare que vingui a celebrar amb nosaltres aquesta data tan especial (fins a esgotar existències). Feliç Dia de la Mare. Suk San Wan Mae – วันแม่มีความสุข