
Flors dins les Fruites | Temps de Flors a Girona
Cotxes i soroll al carrer Diputació. Passat el llindar de la porta de Thai Barcelona, calma. Tothom que hagi vingut alguna vegada sap que la penombra de les espelmes i les fragàncies d’encens i flors abracen els comensals des del primer moment que entren. Seure a una taula de Thai Barcelona és sentir-se en mig d’un jardí del sud d’un continent llunyà, arrecerat entre orquídies i kènties.
Nosaltres en som conscients i per això ens hem atrevit a travessar alguna frontera. Hem sortit del gremi de la restauració per participar a la 60a edició del Temps de Flors de la ciutat de Girona. Les nostres eines, els ganivets; les nostres flors, síndries i carabasses que, com si fossin blocs de marbre d’un escultor de temps antics, esperen a revelar la forma floral que amaguen sota la seva pell. Els dits experts de la nostra xef Pattamaporn Khawsamlee han anat entallant les fruites, amb destresa i paciència, fins a forjar flors capritxoses que desvetllen colors amagats. I això ens ha fet merèixer el 1er premi del concurs d’aparadors, on hi participaven més de 100 establiments.


Decoració de Thai Barcelona | Royal Cuisine per a l'Agencia Eurovacances guanyadora del primer premi del concurs d'aparadors del Festival Temps de Flors de Girona
L’art del carving és una disciplina complicada i desconeguda que consisteix en esculpir fruites i verdures. Els nostres plats mostren fulles elaborades amb pastanagues o bols fets amb cocos. A Thai Barcelona treballem cada recepta com una minuciosa obra d’art per aconseguir que l’experiència sobrepassi els límits dels plaers gastronòmics.