
Thai Barcelona | Entre els 50 Millors Restaurants de la Ciutat
Aquesta setmana el Gremi de Restauració ha presentat INSIGNA, el primer segell de qualitat que certifica l’excel·lència de la restauració barcelonina. Durant l’acte, es van lliurar els premis als 50 primers restaurants INSIGNA. Amb aquesta presentació s’ha donat el tret de sortida al reconeixement de la qualitat de tots aquells establiments que vulguin ser analitzats.


Podran optar al distintiu tots els locals de la ciutat que voluntàriament decideixin sotmetre’s al procés de certificació i abonin el cost que fixi l’organització en cada moment, tenint en compte que l’abonament d’aquest import no implica automàticament l’obtenció del distintiu. En aquest sentit, és l’empresa SGS qui, de manera imparcial, independent i confidencial, elabora el referencial de qualitat o el conjunt d’aspectes que són valorats dins del procés d’auditoria i que determinen, per tant, l’atorgament del segell.
Per dur a terme el procés, els inspectors visiten els establiments auditats en dues ocasions, en franges i dies diferents, sense identificar-se. És una tècnica que es coneix amb el nom de mistery shopping. Es fan passar per clients ordinaris, provoquen situacions per posar a prova la resposta de l’equip i finalment abonen el compte.
CRITERIS DE VALORACIÓ
El restaurant mima el client des del primer contacte telefònic fins al comiat. Es valora el temps d’espera, la qualitat dels plats, la informació sobre la seva composició i el seguiment del servei en general.

El confort, la neteja, l’absència de barreres arquitectòniques, la il·luminació, el nivell de soroll… El disseny i el manteniment del restaurant contribueixen a proporcionar la millor de les experiències als seus clients.

La qualitat de l’equip humà és determinant a l’hora d’obtenir el certificat Insigna: la qualificació, l’ús d’idiomes, el coneixement dels menús, la bona organització, l’ambient correcte entre els empleats, etc.

El restaurant supera una rigorosa auditoria pel que fa a la matèria primera: conservació, emmagatzematge, processos de congelació, neteja i ordre a la cuina, menús per a celíacs, vegetarians, diabètics, etc.

S’inspeccionen elements de seguretat com ara extintors, sortides d’emergència, detectors de fums, etc., així com la cambra de residus, la separació de residus i el coneixement que el personal té sobre riscos laborals.

Es valoren els canals de comunicació amb el client: la utilitat del web, la facilitat per fer una reserva, la gestió de la satisfacció i la reputació online, o el seguiment de les reclamacions, entre altres aspectes.

Després de la segona visita s’identifiquen i, amb la col·laboració de la persona encarregada, veuen i analitzen tot allò que no és visible per als clients.
Els inspectors valoren qualsevol aspecte i àmbit del restaurant -excepte la qualitat del plats-, com el servei, l’adequació del local, l’organització interna, la gestió d’aliments, la seguretat i la comunicació.
La distinció s’atorga per un període de dos anys. Passat aquest temps, l’empresa SGS realitzarà una nova revisió i, si s’escau, renovarà la certificació atorgada per dos anys més. Cada restaurant INSIGNA ha rebut un guardó exclusiu, de ciment i coure, inspirat en l’arquitectura i el paisatge barcelonins. El llistat de restaurants que han obtingut el segell de qualitat es pot consular al portal www.restaurantsinsigna.cat, així com les dades de contacte, ubicació, altres reconeixements obtinguts, una breu ressenya sobre el local, etc. Aquesta iniciativa, impulsada pel Gremi, compta amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona, la Generalitat de Catalunya i Font Vella.

