
Songkran 2559 | Any Nou Tailandès
“A l’abril, aigües mil” professa el refranyer popular. I mai tan ben dit. Tot just després que nosaltres haguem donat la benvinguda a la primavera, a l’altra banda del món celebren que arriba un nou any. Del 13 al 15 d’abril, Tailàndia es vesteix de gala per rebre el Songkran, la festa d’any nou, o altrament coneguda com la festa de l’aigua. Aquest nom s’entén després de veure com la tradició s’ha convertit en festa: si els rituals marcaven que l’any nou era un moment de purificació en què els joves deixaven caure aigua perfumada als palmells dels ancians de la família, actualment s’han afegit algunes innovacions. Coincidint amb l’època més calorosa de l’any i prèvia als monzons, els tailandesos surten al carrer carregats amb pistoles d’aigua i galledes, disposats a no deixar ningú sec. Els carrers es converteixen en els escenaris d’unes batalles aquàtiques, deliri de viatgers i autòctons.

A Tailàndia se segueix el calendari budista, en què es compta a partir de la defunció de Buda, 543 anys a. C. Enguany celebrem l’entrada a l’any 2559 i la monarquia vol celebrar-ho millor que mai. Es vol mostrar la diversitat cultural del país, la cerimònia d’obertura a Bangkok ensenyarà el patrimoni i tradicions de cada regió perquè els visitants puguin organitzar els seus viatges i escollir a quin lloc de Tailàndia volen celebrar l’any nou. Han promès un dels millors Songrkans dels últims temps. Thai Barcelona | Royal Cuisine estarem molt pendents de les últimes novetats i de totes les actualitzacions de les xarxes socials.
Però, gens satisfets en només veure-ho de lluny, nosaltres també ens volem posar els millors vestits. Del 13 al 15 d’abril a Thai Barcelona | Royal Cuisine seguirem els rituals propis d’any nou. No ruixarem els nostres comensals, però sí que oferirem la benedicció d’any nou amb una polsera i una aigua perfumada.